Als je met het hele team leerplandoelen concreet maakt voor de lespraktijk, krijg je een zicht op wat er te leren valt, werk je aan onderlinge samenhang en continuïteit en verbind je de doelen in een gedeelde taal. Zo zet je ook belangrijke stappen in functie van een optimale leerlingenbegeleiding en kwaliteitszorg.
Het DKO-kompas zet jouw academie op weg om de onderwijsdoelen, basiscompetenties en beroepskwalificaties te vertalen naar je artistiek-pedagogisch project. Het helpt je om leerplandoelen te concretiseren naar je eigen lessen. Het DKO-kompas is een inspirerend en handig instrument voor elk leerplan van het deeltijds kunstonderwijs.
Leraren in het DKO krijgen soms te maken met leerlingen die zich niet goed in hun vel voelen. De leerlingen ervaren psychische of sociale moeilijkheden. Tijdens een interactief webinar geeft een pedagogisch begeleider CLB antwoord op al jouw vragen.
Voor elk domein in de podiumkunsten – Dans, Muziek en Woordkunst-Drama – bieden we een leerplan aan. Alle leerplandoelen zijn geconcordeerd met de basiscompetenties en de beroepskwalificatiedossiers van de Vlaamse overheid. Deze leerplannen podiumkunsten kregen goedkeuring tot september 2026.
Heb je nood aan een teamvorming op maat van jouw academie? Wij bekijken samen met jou de mogelijkheden!
Tijdens deze ontmoetingsdag werken we rond de vraag ‘Hoe stimuleer je spontane kennisdeling door collega’s?’
Ontdek differentiatie in het onderwijs tijdens onze ontmoetingsdag voor leerkrachten podiumkunsten. We beginnen met een informatief moment en gaan vervolgens in gesprek.
Hoe kan je ouder-schoolpartnerschap inzetten in deeltijds kunstonderwijs?
Deze ontmoetingsdag bespreekt verschillende stoornissen en geeft kans om tips en tricks uit te wisselen.
In dit contactmoment bieden we leerkrachten Woordkunst-drama de gelegenheid om ervaringen uit te wisselen over het lesgeven aan niet-Nederlandstalige leerlingen, waarbij we de uitdagingen en kansen verkennen.