Nieuw onderzoek bevestigt dat de kennis van wiskunde in het basisonderwijs in Vlaanderen daalt. Ook de resultaten van de OVSG-toets wijzen al jaren in die richting. De ontwikkeling van nieuwe eindtermen en leerplannen biedt een unieke kans tot verbetering. OVSG pleit voor minder abstract onderwijs en meer ruimte voor praktische toepassingen.
Ontdek de voordelen van effectieve didactiek voor jouw wiskundelessen in de lagere school.
Expliciete, directe instructie (EDI): differentieer in je EDI-wiskundeles aan de hand van het sporenbeleid.
Wil je met je schoolteam het nieuwe leerplan Leer Lokaal ontdekken en toepassen voor het leergebied wiskunde? Dan is deze vorming iets voor jou! Je maakt kennis met de visie en de doelen van het leerplan. Je leert hoe je het leerplan kunt raadplegen en hoe je het kunt gebruiken om jouw onderwijs te versterken. Je krijgt ook inspirerende voorbeelden om van wiskunde een boeiend en betekenisvol leergebied te maken.
Samen met jouw schoolteam het nieuwe leerplan Leer Lokaal ontdekken en toepassen vanuit de focus wiskunde, STEM, digitale geletterdheid, Nederlands.
Brussel‘Samenhang door geïntegreerd werken’ is één van de bouwstenen van Leer Lokaal. Wat is geïntegreerd werken? Waarom zetten we hierop in? Hoe pakken we dit aan? Hoe maak je de koppeling met STEM, Nederlands, digitale geletterdheid en wiskunde?
Brussel‘Samenhang door geïntegreerd werken’ is één van de bouwstenen van Leer Lokaal. Wat is geïntegreerd werken? Waarom zetten we hierop in? Hoe pakken we dit aan? Hoe maak je de koppeling met STEM, Nederlands, digitale geletterdheid en wiskunde?
Brussel‘Samenhang door geïntegreerd werken’ is één van de bouwstenen van Leer Lokaal. Wat is geïntegreerd werken? Waarom zetten we hierop in? Hoe pakken we dit aan? Hoe maak je de koppeling met STEM, Nederlands, digitale geletterdheid en wiskunde?
Brussel‘Samenhang door geïntegreerd werken’ is één van de bouwstenen van Leer Lokaal. Wat is geïntegreerd werken? Waarom zetten we hierop in? Hoe pakken we dit aan? Hoe maak je de koppeling met STEM, Nederlands, digitale geletterdheid en wiskunde?
BrusselOnze miniwijzers bieden ondersteuning bij de zorgzame gesprekken over het onderwijsaanbod en redelijke aanpassingen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De miniwijzers, opgesteld per leergebied, reiken pedagogisch-didactische suggesties aan voor iedere fase van het zorgcontinuüm. Deze suggesties zijn gebaseerd op inzichten uit de praktijk, de literatuur en onderwijsonderzoek.