Onze miniwijzers bieden ondersteuning bij de zorgzame gesprekken over het onderwijsaanbod en redelijke aanpassingen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De miniwijzers, opgesteld per leergebied, reiken pedagogisch-didactische suggesties aan voor iedere fase van het zorgcontinuüm. Deze suggesties zijn gebaseerd op inzichten uit de praktijk, de literatuur en onderwijsonderzoek.
Een moment om expertise uit te wisselen rond klasmanagement en organisatie
Online ontmoetingsmoment over hoe kan je je leerlingen betrekken bij elkaars leerproces tijdens groepslessen
Tijdens deze ontmoetingsdag werken we rond de vraag ‘Hoe stimuleer je spontane kennisdeling door collega’s?’
Ontdek differentiatie in het onderwijs tijdens onze ontmoetingsdag voor leerkrachten podiumkunsten. We beginnen met een informatief moment en gaan vervolgens in gesprek.
Hoe kan je ouder-schoolpartnerschap inzetten in deeltijds kunstonderwijs?
Deze ontmoetingsdag bespreekt verschillende stoornissen en geeft kans om tips en tricks uit te wisselen.
Deze ontmoetingsdag geeft tips over hoe onderzoek in de praktijk te gebruiken.