Via een interactief spel maak je kennis met het Referentiekader voor Onderwijskwaliteit (rOK) en verdiep jij je in de wijze waarop je de kwaliteit in je school kan verbeteren.
Het Referentiekader voor Onderwijskwaliteit (rOK) stimuleert scholen, centra en academies om werk te maken van onderwijskwaliteit en een degelijk effectief beleid te voeren.
De gezamenlijk gedragen verantwoordelijkheid is een cruciaal element om tot schoolontwikkeling te komen.
Schoolteams die werk willen maken van kwaliteitsontwikkeling vanuit het referentiekader voor Onderwijskwaliteit (rOK), want bouwen aan onderwijskwaliteit is het werk van een volledig team.
Via een interactief spel maakt jouw team kennis met de opbouw van het rOK. Samen met het team zetten we de eerste stappen om vanuit een fictieve school de onderwijskwaliteit te verkennen.
Dit handige spel blijft ook in jouw school, zodat je het later opnieuw kan spelen. Want kwaliteitsverbetering is een continu proces.
Tijdens deze vorming ontdek je wat de kwaliteitsbeelden en verwachtingen zijn in het rOK: op welke manier onderzoek je best systematisch jouw eigen onderwijskwaliteit?
In deze vorming verruim je jouw blik en sta je kritisch tegenover je onderwijspraktijk.
Je kan je verder verdiepen d.m.v. begeleiding bij de verdere implementatie van het rOK, door het toe te passen en/of door een zelfevaluatie uit te voeren in je school over een specifieke deelrubriek uit het rOK.
Prijs voor leden | Prijs voor niet-leden | Sessietijd | Cursuscode | |
---|---|---|---|---|
Team tot en met 20 deelnemers | 645 euro | 709,5 euro | 3 uur | NROK B1 |
Vanaf de 21ste deelnemer | 30 euro per extra deelnemer | 33 euro per extra deelnemer | 3 uur | NROK B1 |
Prijs extra rOK-spel bij meer dan 25 deelnemers |
---|
70 euro |
Je kan momenteel geen teamvormingen meer aanvragen voor 2024-2025. Registreer je hieronder op onze wachtlijst en we brengen jou als eerste op de hoogte van het aanbod voor 2025-2026. Heb je toch een dringende aanvraag? Gebruik ons contactformulier.
Teamvorming
Bij jou op school tijdens een pedagogische studiedag