Cognitief sterk functionerende (CSF) kinderen vind je in elke klas. Typerend is hun grote leerhonger.
Hoe ZIE je die cognitief sterke kinderen in jouw klas?
Hoe zorg je ervoor dat we hen niet op een streng leer-dieet zetten maar hun leerhonger blijven stillen?
Je wordt in jouw klaspraktijk geconfronteerd met kinderen die sneller ontwikkelen en leren dan andere kinderen. Het is belangrijk dat je weet welke leereigenschappen maken dat wij hen zien als cognitief sterk functionerende kinderen. Aan de hand van concrete situaties in de klas maak je kennis met de specifieke manier van leren en denken van die kinderen.
We willen dat ALLE kinderen het zo ver mogelijk brengen in hun leren. We zetten daarom voor hen maximaal in op kenniscreatie. Elk kind leert pas wanneer het een aanbod krijgt binnen zijn/haar leerzone (zone van naaste ontwikkeling).
Je leert waar die leerzone ligt.
Je leert jouw onderwijsaanbod verrijken opdat ook die sneller en anders lerende kinderen effectief tot leren komen.
Je leert de taxonomie van Bloom gebruiken om jouw activiteiten en lessen te verrijken. Zo kom je tegemoet aan de onderwijsbehoeften van kleuters en kinderen van het eerste leerjaar.
Kleuteronderwijzers en kleuterjuffen van de derde kleuterklas en
leerkrachten van eerste leerjaar
Zorgcoördinatoren
Tijdens deze vorming leer je:
Titel | Locatie en lesgever | Datum en uren |
---|---|---|
Titel |
Locatie en lesgever
Interactief webinar
Sofie Ceulemans |
Datum en uren
maandag 3 februari 2025
09:00 - 12:00 |
Type | Tarief |
---|---|
Type Leden | Tarief 70 euro |
Type Niet-leden | Tarief 77 euro |
BCSF B2 ONLINE